zondag 21 mei 2017

tv-reclame



Iedereen vindt het wel eens storend als er veel reclame is op de tv. 90% van de mensen vindt tv-reclame irritant. Dit zal de meeste mensen niet verbazen.Reclame moet worden verminderd. Ze overdrijven veel te veel met reclame. Ze tonen meestal in die vijf minuten pauze twee keer dezelfde reclame. Men is het erover eens dat de tv-reclame moet verdwijnen tijdens de pauzes van een film of serie.
Kijkers zitten gezellig met vrienden of familie in de zetel en kijken naar een serie of film. Om de tien minuten zijn er vijf minuten pauze. Vaak is dit erg storend en begin je uit frustratie maar te ''zappen''. 
Er wordt al zoveel reclame overgebracht aan de mensen via de radio, de smartphone, de post, de computer,... Dus als er dan nog eens veel reclame komt op tv is dit overbodig. Reclame op de radio is minder storend als de reclame op de tv. Dat komt omdat radioreclame minder lang duurt.
De onzin van reclame is dat het vaak saai en eentonige reclame is die slechts weinigen aanspreekt. Reclamebedrijven willen op alle mogelijke manieren hun producten naar buiten brengen en daarvoor is tv de ideale manier. Tijdens een goede film, kijken natuurlijk veel mensen. Die zullen dan ook wel naar de reclame kijken. Reclamemakers willen dit maar al te graag. Verder is reclame bedoelt om je een product te laten kopen. Er is veel reclame op tv waarbij er geen indruk wordt gemaakt om het product aan te schaffen.
De reclame die op tv komt is tijdens elke pauze of tussen de programma's steeds hetzelfde. De kijkers zien telkens dezelfde reclame en zijn deze beu gezien. ze hebben dus geen invloed meer op de kijkers.
Daarnaast zijn er ook nog de kinderen die naar de reclame kijken. Bij kinderen is reclame namelijk manipulerend, bijvoorbeeld voedselreclames op kinderen. Kinderen kennen het verschil nog niet tussen reclame en informatie. Kinderen eten ongezonder en worden steeds dikker. Dit komt mede door de vele verleidingen van de reclames.
Reclame moet niet verboden worden op tv. Ze zouden een moment moeten maken op tv waarbij je zelf de keuze hebt om wel of niet te kijken naar de reclame zonder dat dit het kijkgenot beïnvloedt.

 Afbeeldingsresultaat voor tv reclame

Geen opmerkingen:

Een reactie posten