Iedereen vindt het wel eens storend als er veel reclame is
op de tv. 90% van de mensen vindt tv-reclame irritant. Dit zal de meeste mensen
niet verbazen.Reclame moet worden verminderd. Ze overdrijven veel te veel met
reclame. Ze tonen meestal in die vijf minuten pauze twee keer dezelfde
reclame. Men is het erover eens dat de tv-reclame moet verdwijnen tijdens de
pauzes van een film of serie.
Kijkers zitten
gezellig met vrienden of familie in de zetel en kijken naar een serie of film.
Om de tien minuten zijn er vijf minuten pauze. Vaak is dit erg storend en begin
je uit frustratie maar te ''zappen''.
Er wordt al zoveel reclame overgebracht aan de mensen via de
radio, de smartphone, de post, de computer,... Dus als er dan nog eens veel
reclame komt op tv is dit overbodig. Reclame op de radio is minder storend als
de reclame op de tv. Dat komt omdat radioreclame minder lang duurt.
De onzin van reclame is dat het vaak saai en eentonige
reclame is die slechts weinigen aanspreekt. Reclamebedrijven willen op alle
mogelijke manieren hun producten naar buiten brengen en daarvoor is tv de
ideale manier. Tijdens een goede film, kijken natuurlijk veel mensen. Die
zullen dan ook wel naar de reclame kijken. Reclamemakers willen dit maar al te
graag. Verder is reclame bedoelt om je een product te laten kopen. Er is veel
reclame op tv waarbij er geen indruk wordt gemaakt om het product aan te
schaffen.
De reclame die op tv komt is tijdens elke pauze of tussen de
programma's steeds hetzelfde. De kijkers zien telkens dezelfde reclame en zijn
deze beu gezien. ze hebben dus geen invloed meer op de kijkers.
Daarnaast zijn er ook nog de kinderen die naar de reclame kijken.
Bij kinderen is reclame namelijk manipulerend, bijvoorbeeld voedselreclames op
kinderen. Kinderen kennen het verschil nog niet tussen reclame en informatie.
Kinderen eten ongezonder en worden steeds dikker. Dit komt mede door de vele
verleidingen van de reclames.
Reclame moet niet verboden worden op tv. Ze zouden een
moment moeten maken op tv waarbij je zelf de keuze hebt om wel of niet te
kijken naar de reclame zonder dat dit het kijkgenot beïnvloedt.

Geen opmerkingen:
Een reactie posten